onsdag 22. desember 2010

Rot

På søndag startet Lars Tore et meget ambisiøst og dustete prosjekt. 4 dager før jul bestemte han seg for at det var en god idé å begynne å rydde kontoret. Med tanke på at han er på jobb hele dagen, på mandag kveld skulle hjelpe noen i Fetsund, og idag skal på fotografering, så syns jeg det var en kjempeidé! NOT! Han strødde alle papirene sine utover kjøkkenbordet, dro fram verktøykasser og alt mulig rask. På mandag klokka halv tolv begynte han å skru sammen noen nye hyller, og i går kveld klippa han håret sitt selv klokka ett, og dro han et juletre opp i leiligheten. For å si det sånn; jeg har ikke tenkt å pynte noe juletre idag, sånn som tilstanden er i denne leiligheten nå! Det er ting absolutt over alt! Og hvis det treet skal pyntes, så må det gjøres i dag, for i morgen jobber jeg hele dagen, og skal til Rælingen. Og hvis noen tror at jeg har lyst til å dra til en idiotisk fotograf idag for å ta familiebilder med svigers, så får de tro om igjen.
Så jeg har startet mitt eget prosjekt jeg: jeg har slutta å rydde! Jeg plukker ikke opp skittentøy, jeg lukker ikke igjen skuffer og skap, jeg lar tallerkenen min stå der jeg setter den fra meg etter at jeg har spist, jeg rydder ikke ut og inn av oppvaskmaskinen, jeg lar matsøppel og skitne kniver ligge igjen på benken. Idag har jeg fri, og har ikke tenkt å gjøre en dritt annet enn å være på internett, lese og se på tv. Så kan Lars Tore få se hvor gøy det er når en person er hjemme hele dagen uten å løfte en finger for å hjelpe til! Muhahaha!

Ingen kommentarer: